Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

- Με ομόφωνη και ιστορική απόφασή του Κατά των διοδίων το Δημοτικό Συμβούλιο Ωρωπού


Το Δημοτικό Συμβούλιο στηρίζει το αίτημα του κινήματος για την κατάργηση των διοδίων στην περιοχή.
Στηρίζει το κίνημα της άρνησης πληρωμής διοδίων και θα το καλύψει αν απαιτηθεί και νομικά.
Στηρίζει τον αγώνα των πολιτών με την άρνηση είσπραξης των προστίμων από αυτές τις παραβάσεις του ΚΟΚ και καταδικάζει τις προσπάθειες ποινικοποίησης των αγώνων του κινήματος κατά των διοδίων.
Αποφασίζει να αναλάβει πρωτοβουλίες για συναντήσεις και συσκέψεις και προβολή των αιτημάτων μας στο Ελληνικό και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και σε κάθε άλλο αρμόδιο φορέα.
Αποφασίζει να αναλάβει πρωτοβουλίες για την κοινή δράση μας με τους Δήμους Διονύσου, Κηφισιάς και Λυκόβρυσης-Πεύκης για την αποτροπή της εγκατάστασης και των νέων σταθμών διοδίων που προβλέπονται να εγκατασταθούν.
Μετά την ποινικοποίηση όσων δεν πληρώνουν διόδια, με τη γνωστή διάταξη Ρέππα, το κίνημα κατά των διοδίων ανασυντάχτηκε και πήρε μαζικότερη ενωτική γραμμή. Ήδη το Δημοτικό Συμβούλιο Ωρωπού, μετά από αίτημα του συντονιστικού οργάνου και την υπογραφή 26 δημοτικών συμβούλων, την Τετάρτη 16 Μαρτίου, πήρε ομόφωνη απόφαση κατά των διοδίων και ανανέωσε τη μέχρι σήμερα τακτική του να μετέχει επίσημα ενεργά και να συμπαρίσταται με κάθε μέσο στο κίνημα που έχουν δημιουργήσει οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Ωρωπού, με επικειφαλείς τους φορείς που τους εκπροσωπούν, την Ομοσπονδία Συλλόγων, την Κίνηση Πολιτών και τώρα ολόκληρο το Δημοτικό Συμβούλιο με τον Δήμαρχο Γιάννη Οικονομάκο τους αρχηγούς των άλλων 6 Συνδυασμών και των 41 δημοτικών συμβούλων. Η πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ήταν μια ηχηρή απάντηση προς την διάταξη Ρέππα, ότι οι κάτοικοι του Ωρωπού, οι φορείς που τους εκπροσωπούν, ο δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο δεν πρόκειται να υποκύψουν στις μεθοδευμένες, ποινικοποιήσεις και διατάξεις νόμου, που είναι πέρα για πέρα αντιλαϊκές και μοναδικό στόχο έχουν να υπηρετήσουν τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων που εκμεταλλεύονται τα διόδια. Αυτές οι αντιλαϊκές διατάξεις νόμων, που ενσωματώθηκαν κάτω από την ομπρέλα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θα καταρρεύσουν πολύ σύντομα και από τις δυναμικές κινητοποιήσεις των κατοίκων και από τα ελληνικά δικαστήρια.
Τοποθετήσεις κατά των διοδίων έκαναν όλοι οι αρχηγοί συνδυασμών, Κώστας Λίτσας, Γιώργος Γιασημάκης, ο δημοτικός σύμβουλος κ. Κιούσης, εκ μέρους του Ανδρέα Τσάκωνα που απουσίαζε, ο Βασίλης Οικονόμου, η Ιωάννα Στεργίου που ήταν και η κύρια εισηγήτρια του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο η οποία εκπροσωπούσε και το συντονιστικό όργανο κατά των διοδίων και ο Μιχάλης Χασιώτης.
Ακόμη τοποθετήθηκαν ο αντιδήμαρχος Βαγγέλης Ηλιάσκος, και οι δημοτικοί σύμβουλοι Παναγιώτης Βασιλάκος, Κιούσης, Καλύβας, Γιαμαρέλος, και από το συντονιστικό όργανο ο Στράτος Λουπατατζής και Γιώργος Κουρής.
Όσο για το Δήμαρχο Γιάννη Οικονομάκο, αφού καταδίκασε το χαράτσι των διοδίων, επεσήμανε τις επιπτώσεις σε όλη την έκταση του Δήμου και τάχτηκε αλληλέγγυος με τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και των φορέων που τους εκπροσωπούν.
Μετά τις τοποθετήσεις όλων, προχώρησε σε ψηφοφορία η εισήγηση της Ιωάννας Στεργίου, που είχε συντάξει το συντονιστικό όργανο, η οποία ψηφίστηκε ομοφώνος απ’ όλους τους Συνδυασμούς, πλην του Μιχάλη Χασιώτη, που είχε προτείνει “να καταργηθούν τα διόδια σε όλη την Ελλάδα”.

Το κείμενο της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου
Το κείμενο της απόφασης που πήρε το Δημοτικό Συμβούλιο Ωρωπού έχει ως εξής:
“Η Δημοτική Αρχή Ωρωπού πρέπει να είναι μπροστά στον αγώνα των κατοίκων που σχεδόν δύο χρόνια τώρα αντιστέκονται και με κάθε τρόπο αποκαλύπτουν τη ληστεία που γίνεται σε βάρος τους, ιδιαίτερα σήμερα μέσα στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης και να υιοθετήσει τα αιτήματα του κινήματος ενάντια στα διόδια.
Με τον αποκλεισμό της περιοχής μας από τα διόδια δεν πλήττονται μόνο οι κάτοικοι και εργαζόμενοι που καταβάλλουν το αντίτιμο, αλλά και η οικονομία της περιοχής μας, που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό και στους επισκέπτες που μετακινούνται από το λεκανοπέδιο προς τις παραλίες μας και τα άλλα αξιοθέατα καθ’ όλην την διάρκεια του έτους. Καθίσταται επίσης απαγορευτική η εγκατάσταση νέων κατοίκων που επιλέγουν τον δήμο μας για κατοικία και μετακινούνται προς τις εργασίες τους. Σοβαρό επίσης πρόβλημα προκύπτει για το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων από και προς τους επαγγελματίες της περιοχής μας δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Το αίτημά μας πρέπει να είναι η κατάργηση των διοδίων στην περιοχή μας. Δεν μπορεί να υπάρξει άλλη λύση και η οποιαδήποτε “εκπτωτική” κάρτα που μπορεί να προταθεί, νομιμοποιεί την ύπαρξη των διοδίων και οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να καταργηθεί όπως έγινε σε άλλες περιοχές (Πιερία). Δεν μπορούμε να δεχτούμε οποιαδήποτε “κάρτα” για τους κατοίκους και να αποκλείσουμε τους εργαζόμενους που διακινούνται από την περιοχή μας, αλλά και τους επισκέπτες που στηρίζουν την οικονομία μας. Να μην έχουμε βέβαια και καμία αυταπάτη ότι η κοινοπραξία “Νέα Οδός ΑΕ” θα δεχτεί να δώσει κάρτες σε κατοίκους καθ’ όσον είναι γνωστό ότι η τοποθέτηση των διοδίων στις συγκεκριμένες θέσεις στοχεύουν στα έσοδα από τις τοπικές και συχνές διελεύσεις μας.
Η Δημοτική Αρχή θα στηρίξει το κίνημά μας, της άρνησης πληρωμής διοδίων και θα το καλύψει και νομικά. Θα προχωρήσει στην κατάθεση και νέας αίτησης ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας και προσφυγής στα Διοικητικά Δικαστήρια για την κατάργηση της επιχειρούμενης επιβολής προστίμων του ΚΟΚ.
Θα στηρίξει τον αγώνα των πολιτών με την άρνηση είσπραξης των προστίμων από αυτές τις παραβάσεις του ΚΟΚ και να μη καταβάλλει διόδια για την διέλευση των αυτοκινήτων του δήμου.
Θα αναλάβει πρωτοβουλίες για συναντήσεις και συσκέψεις και προβολή των αιτημάτων μας στο Ελληνικό και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και σε κάθε αρμόδιο φορέα.
Θα αναλάβει πρωτοβουλίες για την κοινή δράση μας με τους δήμους Διονύσου, Κηφισιάς και Λυκόβρυσης - Πεύκης για την αποτροπή της εγκατάστασης και των νέων σταθμών διοδίων που προβλέπονται.”

Διάταξη Νόμου για τα Διόδια υπέρ των μεγαλοεργολάβων
Το κίνημα κατά των διοδίων ξεκίνησε αρχικά από τον Ωρωπό. Και συγκεκριμένα με πρώτη την Ομοσπονδία Συλλόγων και τους άλλους μαζικούς φορείς. Αφορμή έδωσε η εξόρμηση της ιδιωτικής εταιρίας “Νέα Οδός”, που εκμεταλλεύεται τους εθνικούς δρόμους και τα διόδια, να εγκαταστήσει σταθμούς στους πλευρικους δρόμους, όπως στους κόμβους Μαλακάσας, Αυλώνα, Καπανδριτίου, Αγίου Στεφάνου, Βαρυμπόμπης και αλλού. Τότε, το Μάιο του 2009, παρά τις έντονες και μαζικές αντιδράσεις των κατοίκων και των φορέων της Βορειοανατολικής Αττικής, η εταιρία κατόρθωσε να εγκαταστήσει τελικά τους νέους σταθμούς διοδίων στους κόμβους Μαλακάσας, Αυλώνα και Αφιδνών. Και δεν έφτανε μόνον αυτό. Η ανοιχτή πρόκληση της εταιρίας συνεχίστηκε. Προχώρησε σε τσουχτερές αυξήσεις, των διοδίων, εκμεταλλευόμενη το κλίμα των τελευταίων βουλευτικών εκλογών. Τότε ακριβώς οι δυναμικές κινητοποιήσεις κατοίκων και φορέων γιγαντώθηκαν και κάθε δεύτερη σχεδόν Κυριακή στα διόδια των Αφιδνών διαμαρτύρονταν μαζικά, ενώ ταυτόχρονα υποχρέωναν τους υπαλλήλους των διοδίων να σηκώνουν τις μπάρες επί τρεις ολόκληρες ώρες, όπου οι διερχόμενοι οδηγοί περνούσαν ελεύθερα, χωρίς να πληρώνουν το χαράτσι των διοδίων. Ταυτόχρονα, από το συντονιστικό όργανο των αγωνιζομένων κατοίκων κατετέθη προσφυγή ακύρωσης της “αμαρτωλής” σύμβασης Σουφλιά - εταιρίας, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ αναμένεται πολύ σύντομα η εκδίκαση και η απόφαση. Στη στήριξη αυτής της προσφυγής, που μετέχει και η Ομοσπονδία Συλλόγων Ωρωπού, έχουν συστρατευτεί κορυφαίοι νομικοί και εξειδικευμένοι μηχανικοί. Εν τω μεταξύ το συντονιστικό όργανο κατά των διοδίων τύπωσε και μοίρασε χιλιάδες ανακοινώσέις και αυτοκόλλητα αυτοκινήτων με το σύνθημα: “Δεν πληρώνω - δεν πληρώνω”! Το σύνθημα αυτό δεν άργησε να πάρει πανελλαδικές διαστάσεις, με γενικό αίτημα να καταργηθούν τα διόδια. Αφού οι πολίτες έχουν χρυσοπληρώσει τους εθνικούς δρόμους από τους κεντρικούς άμεσους και έμεσους φόρους, αλλά και με το ένα περίπου δισεκατομμύριο που εισπράττεται ετησίως από τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων - τέλη καυσίμων κ.λπ.

Οι μηνυτήριες αναφορές
Η ιδιωτική εταιρία, βλέποντας το μαχητικό κίνημα να παίρνει πανελλαδικές διαστάσεις και ο αριθμός των οδηγών που δεν πληρώνουν το αντίτιμο των διοδίων να φθάνει τους τέσσερες προς δέκα, (δηλαδή στους δέκα που περνούσαν τα διόδια, οι τέσσερεις δεν πλήρωναν αντίτιμο), τότε σκλήρυνε τη στάση της και υπέβαλε μηνυτήριες αναφορές εναντίον 11 αγωνιστών που ανήκουν στο συντονιστικό, μεταξύ των οποίων και του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων, με τις κατηγορίες της συκοφαντικής δυσφήμισης, παρακώλυσης συγκοινωνίας, φθοράς ξένης περιουσίας, διαφυγόντων κερδών, ακόμη και “τρομοκρατικών ενεργειών”!


Κ.Ο.Κ. και Ποινικοποίηση
Ταυτόχρονα, το αρμόδιο υπουργείο ΥΠΕΧΩΔΕ, “πειθαρχώντας” στις απαιτήσεις της ιδιωτικής εταιρίας, ποινικοποίησε την μη πληρωμή διοδίων και ενέταξε διάταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) σύμφωνα με την οποία απαγορεύει την μη πληρωμή διοδίων. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εξ ολοκλήρου ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα που τη διαπιστώνουν αυτοπροσώπως! Και έπονται οι διοικητικές κυρώσεις, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της διάταξης, που είναι: 200 ευρώ πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος, αδείας και πινακίδων κυκλοφορίας για 20 ημέρες!
Αντισυνταγματική η Διάταξη!
Θύελλα διαμαρτυριών ξέσπασε μετά την ψήφιση αυτής της περίεργης διάταξης νόμου, που υπηρετεί μόνο τα συμφέροντα της ιδιωτικής εταιρίας, των γνωστών μεγαλοεργολάβων.
Ήδη το συντονιστικό όργανο, μετά την ψήφιση της διάταξης νόμου που στηρίζει την ιδιωτική εταιρία των μεγαλοεργολάβων, πήρε απόφαση σε ανοιχτή συγκέντρωση των κατοίκων στον Ωρωπό να κλιμακώσει ακόμη περισσότερο τις κινητοποιήσεις, αγνοώντας παντελω΄ς αυτή τη διάταξη. Διαβεβαίωσε ακόμη ότι σε όσους επιβληθούν τυχόν τα παραπάνω πρόστιμα, σύσσωμο το Κίνημα θα είναι δίπλα τους, με ολόκληρο το νομικό οπλοστάσιο και για οποιεσδήποτε άλλες επιπτώσεις που θα υπάρξουν σε βάρος όσων δεν πληρώνουν διόδια.

Ανακοίνωση Συμπαράστασης κατά των Διοδίων
 Η Πολιτική Γραμματεία της ΚΠΕ του ΣΥΝ στη συνεδρίασή της την 1/2/2011 δέχτηκε αντιπροσωπεία μελών του κόμματος που ενεργοποιούνται στο κίνημα ενάντια στα διόδια της Αττικής και συμμετέχουν στο πανελλαδικό συντονιστικό όργανο του κινήματος.
Στην άκρως ενημερωτική συζήτηση και την πληροφόρηση που πήρε η Γραμματεία από τα μέλη του κόμματος, κατέληξε στα εξής ομόφωνα συμπεράσματα:
1. Το κίνημα ενάντια στην κερδοσκοπική και αντιλαϊκή χρήση των διοδίων, που στόχο έχει το επιπλέον χαράτσωμα των ελλήνων πολιτών, πρέπει vα στηριχτεί από όλες τις δυνάμεις του κόμματος.
2. Θεωρεί τις συμβάσεις αποικιοκρατικού τύπου που έχουν υπογραφεί με το περίφημο σύστημα των ΣΔΙΤ ως απαράδεκτες και πρέπει να καταργηθούν.
3. Ο ΣΥΝ, μέσα κι έξω από τη Βουλή, θα σταθεί στο πλευρό του κινήματος ενάντια στα διόδια σε κάθε δίκαιο αίτημά τους.
Η ποινικοποίηση και οι διώξεις όλων των πολιτών που αντιστέκονται σε αυτές τις απαράδεκτες επιλογές πρέπει να σταματήσσυν αμέσως.
4. Το δημόσιο αγαθό της χρήσης των εθνικών οδών δεν μπορεί να παραδίδεται βορά στα αδηφάγα ιδιωτικά συμφέροντα.
3/2/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου